EUROTAPES. Desenvolupament europeu de cintes superconductores: integrar materials i arquitectures innovadores en processos rentables per aplicacions d’energia i imants.

Els conductors CC (High Current Coated Conductors) presenten un alt potencial pel desenvolupament d’aplicacions d’energia elèctrica i camps magnètics de molt elevada intensitat. Els aspectes claus per l’èxit en el mercat son uns processos robustos de baix cost, un alt rendiment i una metodologia de fabricació estandarditzada de conductors de gran longitud. En aquests darrers anys, investigadors i empreses de la Unió Europea han fet substancials progressos cap a aquests objectius, basant-se en mètodes de buit (PLD) i de deposició química (CSD), per la nanoestructuració de pel·lícules, el que brinda a Europa una oportunitat única per integrar aquests avanços en conductors d’alt rendiment.

El projecte EUROTAPES abordarà dos grans objectius:

1- La integració dels últims avanços en arquitectures de conductor únic per aplicacions de cost baix i mig i per entregar cintes de +500 metres. Definició d’eines i protocols de control de qualitat per millorar la capacitat de processament i el rendiment per aconseguir un objectiu de cost precomercial de 100 €/kAm.

2 – L’ús de tecnologies avançades per millorar el rendiment (major amplada i Ic, ancoratge millorat per camps intensos, reducció de les pèrdues de CA i major resistència mecànica).

Demostració d’altes corrents crítiques (Ic>400A/cm-w a 77K i autoinduïdes i Ic>1000A/cm-w a 5K i 15T) i forces d’ancoratge (Fp>100GN/m3 a 60 K). Es combinaran les tecnologies CSD i PLD per aconseguir unes arquitectures de cinta, unes nanoestructures i uns processos adequats per abordar una varietat d’aplicacions HTS en camps magnètics autoinduïts, elevats i molt elevats. Fins el mes 36 es desenvoluparan tres tipus de conductors (RABiT, ABAD i cable rodó) i a mig termini es seleccionaran dos per la seva demostració durant els últims divuit mesos.

El consorci està integrat per vint socis procedents de vuit Estats membres: sis universitats (Cambridge (Regne Unit), Amberes (Bèlgica), U. A. Barcelona (Espanya), TU Cluj (Romania), U. Gante (Bèlgica) i TU Viena (Àustria)); cinc instituts (CSIC-ICMAB (Espanya), ENEA (Itàlia), IEE (Eslovàquia), Inst. Neel-CNRS (França) i IFW (Alemanya)); un centre tecnològic (LEITAT (Espanya)), i vuit empreses industrials (Bruker (Alemanya), Evico (Alemanya), Theva (Alemanya), Nexans GmbH (Alemanya), Percotech (Alemanya), Nexans SA (França), La Farga Lacambra (Espanya) i Oxolutia (Espanya)).

7PMEurotapes

Aquest projecte ha rebut finançament del setè programa de la Unió Europea per la investigació, desenvolupament tecnològic i demostració sota l’acord de subvenció nº 280432.

Notice: Undefined property: ContentViewCategory::$print in /var/www/templates/yoo_cloud/styles/lfg/layouts/com_content/category/blog_item.php on line 145

Alambró de coure:

T. +34 938 594 732

Trefilats:

T. +34 938 593 357

Fil de soldadura:

T. +34 938 594 822

Cables ferroviaris:

T. +34 938 594 299

Cables especials:

T. +34 938 593 176

Cables MT, AT i MAT:

T. +34 938 504 100

Massissos:

T. +34 938 594 822

Tubs de coure:

T. +34 938 594 385 (Nacional)
T. +34 938 595 131 (Internacional)
F. +34 938 590 792

T. +33 (0)7 76 62 34 97 (França)

T. +44 (0) 1234 783 755(Anglaterra)
F. +44 (0) 1234 781 808 (Anglaterra)

Finances:

Fundació La Farga:

T. +34 938 595 637

La Farga

La Farga és un grup holding familiar amb més de 200 anys d'història que fabrica i comercialitza semielaborats de coure i els seus aliatges per als mercats elèctrics, d'envasos metàl·lics, ferroviari, de canonades, d'automoció, tubs, de massissos i conductors especials.

La Farga Group

Gràcies al nostre capital humà de més de 300 persones i a la filosofia d'innovar constantment i invertir per millorar, ens hem convertit en líder mundial en tecnologia de reciclatge de coure.

Amb presència internacional, disposem de 3 plantes productives a Espanya i una altra als Estats Units (SDI La Farga). També hem venut la nostra tecnologia de procés, la qual ja és present en més de 30 plantes per tot el món.

Els nostres tres centres de recerca treballen constantment per desenvolupar nous productes i aplicacions amb el coure i els seus aliatges. Una capacitat que ens ha permès situar la companyia a l'avantguarda del sector.

Apostant per una política de responsabilitat corporativa molt activa elaborem de forma anual un informe de sostenibilitat. El 2004 vam crear la Fundació La Farga, una entitat sense ànim de lucre amb caràcter social, cultural i de formació i que té com a missió la creació de valor i riquesa en el seu entorn. I el 2008, vam inaugurar el Museu del Coure, una plataforma única a Europa de coneixement i tecnologia.

Som una empresa amb una filosofia molt clara: innovar constantment i invertir per millorar.

Història

Un any de grans transformacions per La Farga

Durant el 2018 es van unificar les diverses empreses del grup en una única societat La Farga Yourcoppersolutions, S.A., canvi que es va acompanyar d’una nova organització directiva. Al 2018 també vàrem invertir en el desenvolupament i implementació d’una nova línia de colada contínua que ha permès incrementar la capacitat productiva.

Inka Guixà, nomenada Directora General de La Farga

El 2017 Inka Guixà Fisas és nomenada nova Directora General de La Farga mentre que Oriol Guixà continua en el seu càrrec com a President i Conseller Delegat al capdavant dels interessos de la propietat i dels diferents grups d’interès.

La Farga signa un acord amb l’empresa italiana Danieli (fàbricant d’equipaments i plantes per a la industria dels metalls fèrrics) per reforçar una de les seves línies estratègiques, la venda de tecnología arreu del món.

Mor Vicente Fisas Comella

Mor Vicente Fisas Comella, president de La Farga durant 35 anys i fundador de La Fundació La Farga. Persona que va apostar per la viabilitat del projecte empresarial al 1980 quan estava a punt de tancar-se i que va forjar amb esforç i compromís el que avui representa La Farga.

La Farga s’endinsa amb un ambiciós pla d’inversions

Aquest any La Farga aconsegueix tres de les grans obres ferroviàries d’alta velocitat que requereixen d’un alt contingut tecnològic el que li permet duplicar la seva capacitat productiva en electrificació ferroviària. Paral·lelament posa en marxa un ambiciós pla d’inversions a les tres companyies per millorar les plantes productives. Dins d’aquest pla s’hi inclou la renovació total del forn de refinació amb tecnologia pròpia patentada que el beneficia amb estalvi energètic, major productivitat i màxima eficiència.

El holding adquireix el 100% de la Farga Tub France.

La Farga continua expandint-se pel món

La Farga obre un nou centre de distribució de tubs de coure prop de Londres, La Farga Limited. Una nova seu comercial per abastir les necessitats emergents del mercat anglès.

2012

La Farga es posiciona en el mercat ferroviari internacional i arranca la planta SDI La Farga

El holding metal·lúrgic es posiciona amb força en el mercat ferroviari a nivell internacional, aconseguint grans contractes amb les principals empreses del sector, a més d'expandir la seva gamma de productes amb noves aplicacions en el mercat dels conductors elèctrics de mitjana, alta i molt alta tensió. A l'estiu es posa en marxa SDI La Farga als Estats Units per a la fabricació d'alambró a partir de coure reciclat gràcies a la tecnologia patentada per La Farga. Finalment, els tubs i alambrons de La Farga obtenen la certificació internacional Antimicrobial Copper Cu + el que garanteix que per les superfícies de contacte són productes que inhibeixen la propagació d'infeccions.

La Farga Group s'internacionalitza als Estats Units d'Amèrica i a França

S'expandeix la companyia creant una empresa als Estats Units d'Amèrica, SDI La Farga, per a l'elaboració d'alambró reciclat de coure. En aquest mateix any també inicia la seva activitat una altra empresa creada entre La Farga Tub i un distribuïdor francès, La Farga Tub France, per subministrar tubs de coure a tot França. Aquest mateix any es presenten tots els nous projectes d'internacionalització als mitjans i es convida al Molt Honorable president de la Generalitat de Catalunya, el Sr. Artur Mas i Gavarró.

La Farga Group junt amb un soci local obre una empresa a Xina

La Farga Group s'expandeix creant juntament amb un soci local una empresa a la Xina, Ganzhou Jiangwu La Farga, dedicada a proveir producte ferroviari al territori asiàtic.

Aliatges i el naixement de La Farga Intec

La Farga Lacambra s'especialitza seva producció en productes de coure d'altes prestacions a través de les diferents aliatges amb altres materials. Neix l'empresa del grup La Farga Intec SLU per gestionar la venda de tecnologia patentada per La Farga Lacambra per a la fabricació d'alambró de coure partint de reciclatge, i planificar i gestionar l'expansió del grup.

Bicentenari de l'empresa

L'any 2008 La Farga Lacambra celebra els seus 200 anys d'història organitzant diversos actes i l'edició del llibre "Solucions en coure des de 1808".
    Es crea la nova companyia La Farga Rod per l'elaboració d'alambró de coure electrolític.
    Actes celebrats:
    Presentació a la premsa de tots els actes, Simpòsium tecnològic amb motiu del 20 aniversari de l'aliança d'empreses entre LFL i Continuus Properzi, Inauguració del Museu del Coure, Presentació del llibre "El Coure", Sopar de gala, Jornada de portes obertes, Trobada d'empreses familiars i taula rodona d'empreses bicentenàries.

La Farga Group

L'empresa holding, creada el 2003, s'identifica amb la marca La Farga Group (LFG). Aquesta adquireix el 36% de les accions de Tub Tècnic Europeu. LFG controla el 86% de l'empresa. Després d'aquesta operació, Tub Tècnic Europeu passa a denominar La Farga Tub. Així mateix, s'inicia el projecte de rehabilitació de l'antiga casa dels comtes Lacambra.

Retorn al mercat ferroviari

Retorn al mercat ferroviari amb una nova gamma de productes per al sector de l'electrificació. S'inverteix en una nova instal·lació de depuració de fums i es renoven les oficines.

Inversió mediambiental

L'enorme preocupació de l'empresa pel medi ambient promou la construcció de la coberta del pati de reciclats de coure.

Creixement

En els últims anys, i com a conseqüència del creixement, s'han assumit inversions que han aportat una major productivitat i han augmentat la capacitat de proveïment als clients.

1992

Nova fàbrica de tubs de coure

El 1992 es construeix una nova fàbrica de tubs de coure. El 1998 es constitueix al 50% una aliança d'empreses entre la Farga Lacambra i British Company Delta.

1990

Inversions

S'entra en una època de contínues inversions industrials que acceleren el creixement i es realitza un pla de redefinició industrial. L'empresa s'introdueix en el mercat del fil de soldadura per a envasos metàl·lics.

1986

Espanya entra a la UE. La Farga posa en marxa la primera colada contínua amb reciclats de coure

S'aconsegueix ser la 1ª empresa del món a desenvolupar una colada contínua a partir de reciclats de coure. Amb això es crea l'alambró tèrmic per colada contínua i s'obté la patent del procés, la tecnologia es ven a països de diferents continents.

1981

La Farga Lacambra, SA

Un mal posicionament en el mercat i les dificultats financeres provoquen una profunda crisi. En aquest entorn, els socis d'un bufet d'advocats realitzen gestions amb els principals clients creditors per a conèixer les possibilitats reals de continuïtat. La família Lacambra deixa de ser propietària i es crea La Farga Lacambra, SA.

1952

Tren de laminatge

Amb l'adquisició del tren de laminatge de barres per alambró el 1952 i el tren semiautomàtic el 1976, s'aconsegueix augmentar els nivells de producció i així poder abastir millor les necessitats del mercat.

1950

Activitats socials

La família Lacambra patrocina nombroses activitats socials: construcció d'habitatges per als treballadors, farmàcia, economat, cinema-teatre, bar-restaurant i foment de l'esport.

1940

L'any de la inundació

L'any 1940, una gran inundació causa importants destrosses a la fàbrica. A partir dels anys 40, els productes d'ús elèctric adquireixen cada vegada més protagonisme.

1936

La guerra civil espanyola

Durant la guerra civil, l'empresa és col·lectivitzada i la producció es destina a fins militars. Un cop acabada la guerra, l'empresa torna a mans de la família Lacambra, sota la gestió de Ramon Estany, primer, i de Francisco José Lacambra Estany, després.

1927

El Rei Alfons XIII visita La Farga

L'any 1921 Francesc Lacambra Lacambra hereta l'empresa. Durant la seva gestió, La Farga adquireix l'empresa de conductors elèctrics de Joan Cinca, fundada a Barcelona a principis del segle XX, i l'empresa Tallers Espanyols de Caldereria, amb fàbriques a Barcelona i Saragossa. El 1927 el rei Alfons XIII li atorga el títol de comte de Lacambra. Casat amb Teresa Estany Jimena, mor el 1933.

1914

Esclata la 1ª Guerra Mundial

Entre els anys 1915 i 1918, coincidint amb la 1ª Guerra Mundial i amb les inversions en nova maquinària, l'empresa gaudeix d'una extraordinària bonança econòmica. La família Lacambra edifica una nova residència de traça modernista al costat de La Farga.

1913

S'inicia la producció d'alambró

Durant la primera dècada del segle XX, sota la direcció de Josep Lacambra Saborit, fill de Ferran Lacambra, La Farga experimenta una profunda renovació de la maquinària que li permetrà iniciar, l'any 1913, la producció d'alambró per a cables elèctrics. La indústria elèctrica i la ferroviària seran els principals mercats de la Farga a les següents dècades.

Tanca la foneria de La Barceloneta

Durant l'últim terç del segle XIX, la demanda de planxes de coure per folrar vaixells va minvant any rere any i provoca la necessitat de buscar nous mercats i de reestructurar l'empresa, que durant aquests anys es dedica a la fabricació de xapes per a calderes, alambins, etc. L'any 1898, tanca la fosa dels Lacambra a La Barceloneta. Els magatzems es traslladen al carrer Bailén cantonada amb Alí Bei.

L'Exposició Universal

La Farga és premiada a l'Exposició Universal de Barcelona, fet que demostra la importància ja adquirida per l'empresa en aquests anys.

La mort del fundador

Aquest any mor Francesc Lacambra Pont, fundador de la companyia. L'empresa continua sota la direcció de dos dels seus fills, Ferran i Joan Lacambra Pujadas, amb la raó social de "Fills de Francisco Lacambra".

Un nou projecte industrial

Els Lacambra construeixen una fàbrica equipada amb una turbina al costat de La Farga. La fàbrica s'arrenda a Joan Esteve Vilar, fabricant de filats i teixits de cotó. A mitjans de la dècada de 1860, La Farga i la fàbrica cotonera donen feina a més de 250 persones.

La Farga Lacambra

L'any 1852 Francesc Lacambra construeix una farga a la vora del riu Ter, en un antic molí de les Masies de Voltregà, amb l'objectiu d'aprofitar la força de l'aigua per produir planxes de coure. Aquestes planxes s'empraven per folrar la part submergida del casc dels vaixells de fusta que viatjaven a les colònies americanes. La Farga, sota la direcció de Joan Lacambra Pujadas (fill de Francesc Lacambra), inicia la producció de planxes a finals de l'estiu de 1853.

Proveïdors de la Casa de la Moneda

A finals de la dècada de 1830, Francesc Lacambra Pont aprofita la seva situació estratègica al costat del Port de Barcelona per iniciar-se en el comerç a l'engròs de metalls i reciclats. L'any 1844 ja és un dels principals proveïdors de coure de la Casa de la Moneda de Barcelona. Aquesta activitat li permet acumular el capital necessari per impulsar nous projectes industrials.

Napoleó ocupa Barcelona

L'any 1808, en plena ocupació napoleònica, Francesc Lacambra Pont, originari de Sabadell, crea una petita foneria d'àmbit familiar al barri portuari de la Barceloneta. Es dedica a la producció d'objectes de coure i bronze com claus, olles, campanes i altres productes per a la marina de vela catalana.

La Farga Rod

La Farga Rod, SLU fabrica i comercialitza alambró electrolític de coure. Mitjançant una tecnologia puntera, que incorpora el més avançat state-of-the-art del sector, s'aconsegueix un alambró d'altes prestacions, que garanteix els màxims nivells de qualitat i productivitat als clients.
Productes
Alambró de coure electrolític Cu ETP-1.
Mercats
Conductors elèctrics.