Oriol Guixà, per a Expansión

El coure i els seus aliatges han estat utilitzats durant més de sis mil anys. La seva força, durabilitat, resistència a la corrosió, propietats estètiques i antimicrobianes i la seva facilitat de treball són característiques que han contribuït al desenvolupament de les civilitzacions. Amb un consum mundial de 23 milions de tones, el coure s'ha convertit en un metall noble i necessari per al creixement econòmic dels països.

Oriol Guixà, per a La Vanguardia

Si em pregunten si sóc emprenedor, els hi responc que sóc empresari.

Estic content perquè ara que haig d’escriure sobre la indústria ho puc fer sota el paraigües d’una societat que no dubta de la seva importància i repercussió en el desenvolupament i creixement d’un país. Si aquest escrit tingués data a 2007, per exemple, hauria hagut de defensar-la, aportant com a arguments claus que la indústria és gairebé l’únic sector industrial que impulsa el creixement econòmic, lidera la demanda de recerca, permet la internacionalització, aposta pel talent i genera ocupació qualificada.