Cap a la indústria 4.0

La Farga forma part d'entre les empreses capdevanteres que han apostat per la indústria 4.0
Com un pas més en l'evolució del que ha suposat l'aparició d'internet, l'anomenada quarta revolució industrial comporta a la llarga allò de "substituir les persones per robots". Però no és tan simple. Perquè, abans que res, algú ha de crear i programar aquests robots i els que ho han de fer són persones. Les novetats en l'àmbit de l'internet de les coses són tan ràpides que en aquest moment es fa difícil saber quines empreses estan en aquesta onada i quines no, però els responsables d'algunes grans empreses d'Osona com el grup La Farga o el grup Girbau i la Cambra de Comerç i el Consell Empresaral creuen que "és cap on s'ha d'anar". Per Dani Pérez, del grup La Farga, "les empreses que no estiguin per fer aquests canvis es quedaran fora del mercat, S'hauran de preparar a marxes forçades", diu, mentre que Montse Braut, presidenta de La Cambra, explica que des de l'entitat "s'està intentant conscienciar i transmetre la importància d'aquests canvis a les empreses".

La Farga tub col·labora a les Olimpíades de Formació Professional

La Farga Tub és empresa col·laboradora oficial dels SpainSkills 2017, les Olimpíades de Formació Professional (FP), organitzades pel Ministeri d'Educació i que se celebraran de l'1 al 3 de març al Recinte Ferial de Madrid (IFEMA). Es tracta d'una competició que reuneix joves professionals vinculats a l'FP reglada, guanyadors de les respectives autonomies, i que decidirà els representants de l'Estat a nivell europeu, als EuroSkills, i mundial, als WorldSkills.

11 anys apostant per l'educació del territori

Aquest dilluns 6 de febrer de 2017 s’ha fet entrega de la onzena edició de les Beques de La Fundació La Farga a treballadors, fills de treballadors i població de Les Masies de Voltregà. En total s’han lliurat 45 beques per a estudis superiors i 4 beques per ajuts per a casals de Nadal. A l’entrega hi ha participat el Sr. Oriol Guixà (President de La Fundació) i el Sr. Sergi Vilamala (Alcalde de Les Masies de Voltregà).

Oriol Guixà “Satisfets de poder concedir un any més beques per a estudis a 49 joves de la comarca. Sabent que hem cobert el 100% de les demandes i que apostem pel futur i desenvolupament professional dels joves”

Sergi Vilamala “Agraïts de tenir una empresa com La Farga al nostre municipi que aposti per la formació de la seva gent més propera i que nosaltres com a Les Masies de Voltregà ens en puguem sentir beneficiats”.

L’import total becat per a estudis superiors ascendeix a una quantitat de 40.866,91 euros i per ajuts a casals de Nadal a 238 euros.

La Fundació La Farga, pertanyent al grup holding familiar metal·lúrgic de La Farga, va ser fundada amb una voluntat de crear valor i riquesa en el seu entorn més proper. Un dels seus principals actius és l’obertura del Museu del Coure. Un espai inaugurat el 2008 i que des d’aleshores ja ha rebut més de 30.000 visites d’arreu del món.

Daniel Torres guanya el premi Vicente Fisas Comella de la Fundació La Farga

Daniel Torres ha estat el guanyador de la tercera edició del premi Vicente Fisas Comella, que concedeix la Fundació La Farga. L’acte de lliurament del premi ha tingut lloc avui, a la seu de la Universitat de Vic, i ha comptat amb la presència d’Oriol Guixà, president de La Fundació La Farga i Àngels Crusellas, secretària general de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya; a més de familiars i amics del guardonat.

El treball guardonat per Daniel Torres es titula “Estudi de la toxicitat de nano-partícules en els rius utilitzant Hydropsyche exocellata (O. Trichoptera) com a organisme model”.

Al premi, dotat amb 1.000 euros, hi poden optar tots els estudiants que han obtingut un excel·lent en el seu treball de final de Grau, sigui quina sigui la disciplina que estudiïn. Un dels requisits per guanyar-lo és que el treball reflecteixi els tres valors que promou la Fundació La Farga: coneixement aplicat al desenvolupament social, creativitat com a base per a la innovació i el progrés i consciència per la cura i la sostenibilitat de l’entorn.

Durant l’acte de lliurament, el Sr. Oriol Guixà ha manifestat que “l’objectiu del premi és potenciar l’esperit per la innovació i la recerca tal i com ho va fer en el seu temps el Sr. Fisas” i pel qual el premi porta el seu nom honorífic. Per altra banda, Daniel Torres ha agraït a la Fundació la Farga el premi que se li ha concedit i ha destacat la gratitud dels resultats obtinguts en el treball realitzat en aquesta matèria.

La Farga a 'Vendre's al món' de Catalunya Ràdio

Més de 30 plantes del món treballen amb la tecnologia de La Farga, el grup metal·lúrgic familiar, amb seu a les Masies de Voltregà i una planta de producció als Estats Units que s'ha convertit en tot un referent en el reciclatge del coure. Aquesta és una entrevista a l'espai de "Vendre's al món" de Catalunya Ràdio, que ha fet un recorregut per l'empresa amb dos dels directius.

La Farga obra via a la Índia

La Farga ha firmat aquesta setmana amb ALSTOM un dels projectes d’electrificació ferroviària més importants a la Índia. El projecte, que forma part del EASTERN DEDICATED FREIGHT CORRIDOR, consisteix en 343 km d’electrificació ferroviària en doble via que van des de Bhaupur fins a Khurja. La Farga subministrarà els conductors de coure, principalment d’aliatges, que seran instal·lats a la catenària.

La Farga entra al mercat indi d’infraestructures ferroviàries

La companyia metal·lúrgica La Farga ha aconseguit entrar en un dels mercats de més expansió del món: l’Índia. La Farga ha signat amb el fabricant ferroviari Alstom un dels projectes d’electrificació de vies més importants de l’Índia, que consisteix en 343 quilòmetres en doble via entre Bhaupur i Khurja, segons va informar ahir la companyia. Aquesta línia de ferrocarril és un dels corredors ferroviaris més importants del món i permetrà millorar substancialment el transport de mercaderies al país asiàtic. La companyia catalana subministrarà els conductors de coure, sobretot d’aliatges, que seran instal·lats a la catenària.

La Farga entra a l’Índia per electrificar vies de tren

La Farga Group ha firmat un contracte amb Alstom per electrificar 343 quilòmetres de noves vies de tren a l’ Índia, en el que assegura que és un dels projectes d’electrificació ferroviària més importants del país asiàtic. La companyia familiar catalana va anunciar ahir que per això subministrarà uns 2.000 quilòmetres de conductors de coure, la qual cosa equival aproximadament a un 30% del negoci de la divisió ferroviària, en la qual la companyia exporta al voltant del 80%. Així mateix, suposa la porta d’entrada a un mercat estratègic, on s’està construint la xarxa de corredors ferroviaris per a mercaderies més important del món.

La Farga participarà en un dels principals projectes ferroviaris de l’Índia

L’empresa metal·lúrgica La Farga durà a terme un dels majors projectes d’electrificació ferroviària a l’Índia, segons ha anunciat avui la pròpia companyia. La firma, que ha firmat un acord aquesta setmana amb Alstom, s’ocuparà de proveir els conductors de coure, principalment d’aliatges, que seran instal·lats a la catenària del tram de 343 quilòmetres de doble via que unirà les ciutats de Bhaupur i Khurja.

La Farga agafa el tren de l'Índia

La Farga ha signat amb Alstom un dels projectes d'electrificació ferroviària més importants d'Índia, que consisteix en 343 quilòmetres en doble via entre Bhaupur i Khurja, ha informat la companyia aquest dimarts en un comunicat. Es tracta d'un dels corredors ferroviaris més importants del món que permetran millorar substancialment el transport de mercaderies al país, i la companyia catalana subministrarà els conductors de coure, principalment d'aliatges, que seran instal·lats en la catenària.

La Farga a 'Anem per Feina' de Canal Taronja

El programa "Anem per Feina" del Canal Taronja organitza una tertúlia amb el Conseller Josep Rull; l'alcaldessa de Vic, Anna Erra; el president i conseller delegat de La Farga Group, Oriol Guixà; el conseller delegat de Sagalés, Ramon Sagalés; la presidenta Consell Empresarial d’Osona, Lurdes Baulenas, i pel resident del grup Nordlogway Operador Logístic, Francesc Llorens.

Entrevista al diari El Punt Avui

Entrevista al representant de La Farga, Dani Anfruns

- Quines oportunitats ha generat a l’empresa la incorporació d’un estudiant a l’equip?

Ens ha donat la oportunitat de comptar amb algú que ha aportat la il·lusió i la motivació per aprendre des d’una vessant més pràctica els coneixements que està assumint de forma més teòrica a la Universitat. També la flexibilitat per a assumir la realització de tasques molt diverses dins del departament, fet que suposa per l’alumne un creixement no només des del punt de vista tècnic sinó també en altres àmbits com són la responsabilitat, compromís, rigor, etc. els quals també necessiten el seu període aprenentatge. El tutor, per la seva part, també experimenta un creixement professional en el desenvolupament d’aquest rol.

Entrevista al diari Ara

Entrevista al representant de La Farga, Dani Anfruns

Transmmission reprodueix La Masia en la successió d’empreses familiars

En una empresa familiar, l’existència d’un protocol que reguli què fa cada membre de la família quan arriba el moment del relleu generacional no és suficient per garantir el projecte a llarg termini. La prova és que moltes empreses moren en aquest moment decisiu. Aquesta premissa va ser l’origen de Transmmission, una consultora nascuda el 2014 que vol canviar la manera com s’aborden aquests processos quan l’empresa i la família són gairebé una mateixa cosa. Els fundadors de la consultora, Xavier Cambra (editor i ex secretari general de Femcat) i Ferran Fisas, defensen un model propi per garantir que el relleu es faci sense traumes.

Famílies empresàries felices

Dos cosins al capdavant d'una empresa familiar de tercera generació es van aixecar un dia amb una enorme preocupació sobtada. Van calcular que els faltaven deu anys per a la jubilació. Havien educat als seus respectius fills segons els paradigmes de l'actualitat. Els havien animat a estudiar, a marxar a l'estranger a completar la seva formació, i es trobaven amb què els que haurien rellevar al capdavant de l'empresa estaven completament desvinculats. "Ens hem quedat orfes de fills", van reflexionar. El cas és real, un dels molts que passa per les mans de l'equip de la consultora catalana Transmmission, fundada el 2014 al 50% pels empresaris Xavier Cambra i Ferran Fisas, president i conseller delegat, respectivament.

El grup La Farga va tenir el 2013 vendes i beneficis inferiors al 2012

La Farga, el grup empresarial de Les Masies de Voltregà, va tenir una facturació de 905.101.511 euros durant el 2013, una xifra inferior a la del 2012, quan es va situar a 1.054.158,411 euros. També van ser més baixos els beneficis obtinguts. L'any 2012 van ser de 3.059.346 euros i l'any passat van baixar als 238.789 euros. Va a dir que si no es té en compte l'Ebitda (els beneficis que l'empresa té abans de pagar interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions) els beneficis de l'empresa van ser de 17.160.797 euros. El fuix de caixa, però, compta amb 8.929.235 euros.

L'alcalde de Les Masies inaugura un nou forn pel coure reciclat a La Farga

Als anys 80 l'empresa La Farga es va introduir al món del reciclatge de coure i va comprar aleshores un forn per fondr'el i refer-lo. Aquell forn va durar fins al 16 de desembre passat, quan es va substituir pel forn Refino 150Tn. Ara, quan fa tres mesos que funciona a ple rendiment, s'ha inaugurat amb la presència de l'alcalde de Les Masies de Voltregà, Sergi Vilamala, i el conseller delegat de l'empresa, Oriol Guixà, però també representants dels sindicats UGT i CCOO, treballadors i extreballadors de la secció de la fundició de La Farga Lacambra i representants dels tallers externs que han participat en la confecció del forn.

L'empresa osonenca La Farga unirà dos continents sota el mar

L'empresa osonenca La Farga proveirà els cables per a l'electrificació ferroviària del projecte Marmaray, una nova línia ferroviària que unirà Halkali i Gebze (Turquia) a través d'una línia ferroviària de 76 quilòmetres. Aquesta nova línia abasta una part terrestre i una altra que consistirà en túnels sota l'Estret d'Istanbul. Una revolucionària obra ferroviària que ja està en marxa.

La Farga uneix Europa i Àsia sota el mar

L’empresa inverteix 3,5 milions d’euros en l’electrificació ferroviària d’un tren a l'estret d'Istanbul

L’empresa La Farga subministrarà el fil de contacte de coure y els cables de bronze que s’utilitzaran en l’electrificació ferroviària de la segona fase del projecte Marmaray, una línia que ha d’unir Halkali i Gebze (Turquia), a través d’un traçat de 76 quilòmetres. La nova línia inclou una part  terrestre que ara s’està duent a terme, i una de submarina –amb la catenària ja acabada, també amb materials de La Farga- que passa per túnels d’1,4 km de llargada, a l’estret d’Istanbul, a una profunditat de 56 metres. La inversió de l’empresa catalana, tot un desafiament d’elevat contingut tecnològic, és de tres milions i mig d’euros.

La Farga proveirà els cables per a l'electrificació d'una línia ferroviària a Turquia

La Farga proveirà els cables per a l'electrificació ferroviària del projecte MaLa Farga proveirà els cables per a l'electrificació ferroviària del projecte Marmaray, una nova línia ferroviària que unirà Halkali i Gebze (Turquia) a través d'una línia que abraça una part terrestre i una altra que consistirà en túnels sota l'estret del Bòsfor a Istanbul, segons ha informat la companyia catalana aquest dilluns en un comunicat.

Smart cables fets a La Farga

La bicentenària La Farga, emblema de la indústria metal·lúrgica catalana, ha tret recentment al mercat els conductors CAC (Copper Alloy Conductor) utilitzats per les línies de mitja, alta i molt alta tensió. El nou cable conductor, dissenyat i produït íntegrament a la fàbrica de Les Masies de Voltregà (Osona), incorpora un recubriment que millora les seves prestacions mecàniques i elèctriques respecte als conductors habituals d'alumini o alumini i acer permetent el transport eficient i segur de l'energia.

El seu món és el coure i preveu multiplicar per cinc la xifra de negoci en deu anys

El grup es dedica completament i des de fa anys a la fabricació de semielaborats de coure. La gran majoria, prové de la ferralla que recopilen d'Europa, Estats Units i el Nord-Àfrica. A través d'un procés de recuperació en fundicions, per eliminar les impureses, aconsegueixen el que s'anomena alambró, un fil de coure de vuit milímitres de diàmetre que és el que venen a altres companyies per fer el producte final. Aquest procés està patentat i la tecnologia ja s'ha venut a trenta fàbriques de tot el món.

Llegir la notícia completa aquí

La Farga supera els 1.000 MEUR de vendes durant el 2012

L'empresa reinverteix el 57,9% del benefici net consolidat en investigació.

Per setè any consecutiu, La Farga ha presentat l'Informe de Sostenibilitat d'aquest 2012, el qual ha estat auditat pel Global Reporting Initiative i valorat amb la màxima puntuació (A+) per la seva transparència i amplitud. Amb aquest informe, La Farga detalla les principals activitats portades a terme i també la informació econòmica.

Matins ESADE amb Oriol Guixà, vicepresident i conseller delegat de La Farga Group

"Pretenem reproduïr en d'altres països el mateix esquema de joint venture que tenim a la Xina i als Estats Units. De fet, ja estem treballant en diverses oportunitats al Brasil i a Rússia, a través de socis locals, però aquest tipus d'operacions han de ser madures". Així ho ha anunciat Oriol Guixà, vicepresident i conseller delegat de La Farga Group, durant la última sessió del curs Matins ESADE.

Coure antimicrobià

La col·laboració entre La Farga Group, empresa capdavantera mundial en la fabricació de fil de coure, aliatges i cable d'alta tensió, i la Universitat de Vic, va quedar patent a la seu del Museu del coure, a Les Masies de Voltregà, durant la innauguració d'un mòdul antimicrobià.

Un estudi de la UVic i La Farga obre nous mercats potencials per al coure

La Farga ha desenvolupat, conjuntament amb la Universitat de Vic, un nou mòdul a les instal·lacions del Museu del Coure per tal de demostrar a través d'un estudi científic propi, les propietats del coure per eliminar la viabilitat del 99,9% dels microbis en menys de dues hores. Una característica inèdita que fa d'aquest material un metall de futur per el seu ús en instal·lacions públiques tals com hospitals, aeroports, etc.

La Farga i la Universitat de Vic inauguren un nou mòdul antimicrobià al Museu del Coure

Les noves línies de ferrocarril d'alta velocitat estaran equipades amb tecnologia exclusiva de La Farga

La Farga ha firmat un contracte pel subministrament d'un sistema de catenàries amb Cegelec Mobility, empresa que coordina el lot de catenàries i les tasques d'intercanvi de resultats de les investigacions, subministrament i electrificació en el marc del projecte LGV SEA (Línia de Ferrocarril d'Alta Velocitat i de l'Eix Atlàntic del Sud d'Europa), en el que a més a més, participen Ineo SCLEE Ferroviarie, TSO Caténaries i ETF.

Empreses immortals

L'esperança de vida mitjana de les companyies es situa entre els cinc i els quinze anys. Tot i això, hi ha un grup selecte de centenàries que ha sobreviscut a la guerra, a la autarquia i a varies crisis, entre elles, l'actual. Volen conèixer el seu secret?

Continuus-Properzi avança gràcies a una nova tecnologia de FRHC

El procés de producció industrial de Continuus-Properzi per a la fabricació d'alambró de coure FRHC utilitzant residus de coure, altament respectuós amb el medi ambient i reconegut com una inversió rentable a Europa i als països BRIC, està apunt de desembarcar en el mercat estatunidenc a través d'una instal·lació de 75.000 tones anuals en una zona rural d'Indiana.