Seidor i Technotraf s’afegeixen a l’organització dels Premis Innovacat

Amb l’objectiu de seguir potenciant i dinamitzant el teixit productiu i econòmic del territori, aquest dimarts es va presentar una nova edició dels Premis Innovacat, que convoca cada dos anys l’Oficina de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Manlleu juntament amb empreses de diferents sectors.

La novetat més rellevant d’aquesta edició és que a les empreses fins ara organitzadores –Grup Bon Preu, Girbau, La Farga Group i Casa Tarradellas– s’hi sumen Seidor, de Vic, i Technotraf Wood Packaging, de Sant Vicenç de Torelló, i en canvi Benito Urban surt del grup de socis. La directora de l’OPE de l’Ajuntament de Manlleu, Núria Macià, ho ha
justificat dient que “actualment Benito té un nou accionariat que és estranger i això ha provocat que s’hagin trencat
els vincles que hi havia fins ara”.

Una altra de les novetats d’aquest any és que la Universitat de Vic entra a formar part del jurat que el 30 de maig haurà d’avaluar els projectes, després d’haver assistit a la presentació pública. Pel que fa als premis, no hi ha variacions. Es donarà el Premi Empresa Avança, dotat amb 20.000 euros, a una empresa innovadora de més de cinc anys d’activitat i que destaqui per la seva trajectòria i capacitat d’adaptació als canvis i que hagi endegat nous projectes. L’altre guardó, el Premi Empresa Jove, que consisteix en 12.000 euros, se l’emportarà una empresa innovadora que tingui menys de cinc anys d’activitat i que destaqui per la seva capacitat de creixement i per haver innovat en el seus productes. Segons Macià, “la majoria d’empreses valoren més el reconeixement que tenen amb el premi que no pas pels diners”. A banda d’aquestes dues categories, hi haurà cinc premis extraordinaris de 20 hores d’assessorament personalitzat de la mà de professionals experts.

En aquest sentit, el cap de Comunicació i Màrqueting de Bon Preu, Vicenç Gurrea, va destacar la importància d’aquesta formació ja que “cal incentivar les idees perquè es converteixin en projectes i aquests projectes en realitat. A més a més, hi ha d’haver cultura d’empresa”.

Per aquest any també es manté el Premi Viatge Innovacat, perquè els premiats puguin conèixer de primera mà les tendències del seu sector a altres països i ampliar la seva visió. Encara s’ha d’acabar de concretar el dia exacte del
lliurament dels premis, però serà durant l’última setmana de juny o la primera de juliol. Els projectes es poden presentar fins al 30 d'abril.