L'empresa osonenca La Farga unirà dos continents sota el mar

L'empresa osonenca La Farga proveirà els cables per a l'electrificació ferroviària del projecte Marmaray, una nova línia ferroviària que unirà Halkali i Gebze (Turquia) a través d'una línia ferroviària de 76 quilòmetres. Aquesta nova línia abasta una part terrestre i una altra que consistirà en túnels sota l'Estret d'Istanbul. Una revolucionària obra ferroviària que ja està en marxa.

La unió de Halkali (zona europea) amb Gebze (zona asiàtica) és la clara aposta per proporcionar una millora en la xarxa ferroviària del país, a més d'unir amb noves, innovadores, modernes i veloços infraestructures ferroviàries al país turc.

Es tracta d'un projecte de grans dimensions, potser un dels més grans a nivell d'infraestructures de transport ferroviari. Aproximadament seran 76 km de vies de tren incloent un tren submergit a 56 metres de profunditat i de 1,4 km de llarg, tres noves estacions de metro submergides, millora i renovació de 27 estacions ja existents, etc. El tren està previst per anar a una velocitat de 100km/h i una freqüència de trens de 120-600 segons, que requereix una nova flota de 440 nous trens.

Per a aquesta gran obra ferroviària i única a nivell mundial, La Farga és un dels proveïdors clau en aquest projecte per efectuar l'electrificació ferroviària dels 76 km de vies de tren. Des del 2013 està dotant al projecte amb fil de contacte de coure i cables de bronze, dos materials de grans prestacions tècniques.

Miquel Garcia, director general de La Farga Lacambra i La Farga Rod, comenta "Som pioners en el desenvolupament de nous materials i productes de coure avançats i per a això ens han seleccionat per al projecte de Marmaray. Un desafiament amb alt contingut tecnològic".