La Farga uneix Europa i Àsia sota el mar

el .

L’empresa inverteix 3,5 milions d’euros en l’electrificació ferroviària d’un tren a l'estret d'Istanbul

 L’empresa La Farga subministrarà el fil de contacte de coure y els cables de bronze que s’utilitzaran en l’electrificació ferroviària de la segona fase del projecte Marmaray, una línia que ha d’unir Halkali i Gebze (Turquia), a través d’un traçat de 76 quilòmetres. La nova línia inclou una part  terrestre que ara s’està duent a terme, i una de submarina –amb la catenària ja acabada, també amb materials de La Farga- que passa per túnels d’1,4 km de llargada, a l’estret d’Istanbul, a una profunditat de 56 metres. La inversió de l’empresa catalana, tot un desafiament d’elevat contingut tecnològic, és de tres milions i mig d’euros.

El projecte comporta la construcció de tres estacions de metro submergides i  la millora i renovació de les 27 ja existents. Està previst que la velocitat dels trens sigui de 100km/h, amb una freqüència de pas d’entre 120 i  600 segons, la qual cosa requereix una flota de 440 nous trens. Amb la nova línea, el trajecte, que actualment dura tres hores (incloent-hi el ferri des de Sirkeci a Heydarpasa), es podrà fer en una hora i quaranta cinc minuts. Si avui cada dia utilitzen les vies 10.000 passatgers,  en el futur s’arribarà als 75.000 usuaris. 

La Farga: You Copper Solutions