La Farga preveu impulsar l'ebitda un 50% fins als 30 milions el 2017

El grup destina cada any vuit milions d'euros a recerca per reforçar la producció amb valor afegit en un mercat orientat al preu. La firma inicia la comercialització d'un nou fil de coure ideal per a l'alta tensió.

La Farga, el fabricant i distribuüidor de productes de coure de Les Masies de Voltregà, vol incrementar el seu ebitda (resultat abans d'interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions) dels 20 milions d'euros actuals als 30 milions el 2017. Darrera aquest objectiu comptable hi ha la decisió de la direcció del grup de guanyar valor afegit i superar el model de producció de coure sense diferenciació en el mercat. Dels mil milions d'euros que factura el grup, el producte commodity representa el 75% del total i la intenció a mitjà termini és rebaixar-ho al 70%.

El motor del canvi és la innovació, a què el grup dedica cada any uns vuit milions d'euros. Fruit d'aquesta inversió aquest any començarà la comercialització del cable CAC (Copper Alloy Condictor), en què La Farga té dipositades moltes esperances. Es tracta d'un fil d'un aliatge de coure amb unes característiques molt apropiades per al transport de l'electricitat en alta tensió ja que aconsegueix un 40% d'increment de la capacitat de transport, és hidròfug (repel·Leix l'aigua), resistent a la corrosió de l'aigua marina i silenciós. El seu competidor en el mercat és el fil d'alumini però La Farga ha aconseguit amb el CAC un producte més econòmic i amb millors prestacions.

(...)