La Farga entra al mercat indi d’infraestructures ferroviàries

La companyia metal·lúrgica La Farga ha aconseguit entrar en un dels mercats de més expansió del món: l’Índia. La Farga ha signat amb el fabricant ferroviari Alstom un dels projectes d’electrificació de vies més importants de l’Índia, que consisteix en 343 quilòmetres en doble via entre Bhaupur i Khurja, segons va informar ahir la companyia. Aquesta línia de ferrocarril és un dels corredors ferroviaris més importants del món i permetrà millorar substancialment el transport de mercaderies al país asiàtic. La companyia catalana subministrarà els conductors de coure, sobretot d’aliatges, que seran instal·lats a la catenària.

Segons van explicar fonts de la companyia a l’ARA, La Farga ha invertit uns 6milions d’euros els últims anys per poder abordar grans projectes de forma simultània. El de l’Índia és un d’aquest projectes, que ara se suma a la cartera. Per a la companyia és especialment important perquè suposa la porta d’entrada en un mercat estratègic pel seu gran potencial de creixement.

Les actuals previsions són que el PIB de l’Índia creixi un 7,3% l’any que ve i que la inversió en infraestructures del país arribi al bilió de dòlars (quasi 890.000 milions d’euros). Fonts de La Farga van destacar que actualment la companyia exporta un 85% del seu producte per al mercat ferroviari.

Llarga negociació

La negociació no ha sigut fàcil, ja que es va començar l’any 2015 i no s’ha pogut tancar fins ara. Però l’espera haurà pagat la pena, perquè el director general de La Farga Lacambra, Miquel Garcia, va destacar que el projecte requerirà 2.000 quilòmetres de conductors de productes ferroviaris i que es tracta d’una “obra emblemàtica” a l’Índia, on vol que la marca La Farga “es posicioni amb fermesa”.

La companyia metal·lúrgica catalana va tancar l’exercici 2015 amb una facturació de 887 milions d’euros, amb una inversió de 13 milions i una producció de 191.894 tones de coure. La Farga, que té una plantilla de gairebé 350 treballadors, exporta el 46% dels seus productes, i s’ha consolidat en el sector ferroviari amb projectes d’alta velocitat a escala internacional, com el corredor de La Meca-Medina a l’Aràbia Saudita, el Tours-Bordeus a França i l’alta velocitat al Marroc.