La Farga entra a l’Índia per electrificar vies de tren

La Farga Group ha firmat un contracte amb Alstom per electrificar 343 quilòmetres de noves vies de tren a l’ Índia, en el que assegura que és un dels projectes d’electrificació ferroviària més importants del país asiàtic. La companyia familiar catalana va anunciar ahir que per això subministrarà uns 2.000 quilòmetres de conductors de coure, la qual cosa equival aproximadament a un 30% del negoci de la divisió ferroviària, en la qual la companyia exporta al voltant del 80%. Així mateix, suposa la porta d’entrada a un mercat estratègic, on s’està construint la xarxa de corredors ferroviaris per a mercaderies més important del món.

“Les negociacions es van iniciar el març del 2015 i ara en recollim els fruits”, va explicar el director general de La Farga Lacambra, Miquel Garcia. La Farga informa que en els últims anys ha participat en projectes d’alta velocitat a nivell internacional a l’ Aràbia Saudita, França o el Marroc.

El grup, amb seu a les Masies de Voltregà, és un hòlding metal·lúrgic familiar –amb origen al segle XIX, quan el 1980 estava a punt de fer fallida va ser refundat per la família Fisas-Guixà– que fabrica i comercialitza semielaborats de coure i els seus aliatges per al mercat elèctric, d’envasos, ferroviari, canonades o automoció. Té tres plantes a Catalunya, una als Estats Units (de la qual en controla el 45%, en aliança amb SDI), i dos centres de distribució de tubs de coure a França i a Anglaterra, a més d’integrar la seva tecnologia en unes trenta plantes en tot el món.

El 2015 el grup La Farga va facturar 887 milions d’euros; una xifra directament condicionada per l’evolució del preu del coure al mercat. La producció va ser de 191.894 tones de coure consolidades, gairebé un 14% menys respecte a les 222.471 tones de l’any anterior. Tot i això, l’empresa va informar que la cartera de clients ha crescut un 10%.

En conjunt, el grup, que té una plantilla de prop de 350 persones, exporta el 46% dels seus productes. A més, La Farga va tenir durant cinc anys una participació del 45% en un fabricant de material ferroviari a la Xina, de la qual es va desprendre el 2014.