Mor Vicente Fisas Comella, fundador i president d'honor de La Farga

La companyia te el profund sentimient de comunicar la mort, aquest diumenge 10 d'abril de 2016, del President d'Honor de La Farga, VICENTE FISAS COMELLA, empresari, jurista i economista.

Per donar testimoni de la gratitud per qui va apostar per la viabilitat del projecte empresarial, forjant amb esforç i compromís el que avui representa La Farga, es celebrarà una cerimònia aquest divendres 15 d'abril de 2016 a les 13h, a l'Església de la Colònia Lacambra situada a les instal·lacions de la companyia.

Els inicis del Sr. Fisas amb La Farga es remunten al 1980 quan el bufet d'advocats del qual formava part Vicente Fisas va rebre l'encàrrec de solucionar la greu crisis industrial i financera de l'empresa "Francisco Lacambra Lacambra" de les Masies de Voltregà. Encara que la situació era d'autèntica fallida, després dels primers estudis i contactes, Vicente Fisas decideix no acudir a la vía concursal i, amb la oposició dels seus companys de bufet i la col·laboració del seu gendre Oriol Guixà, constitueix La Farga Lacambra SA. És així com lluita per la reestructuració i la vitalitat de l'empresa. Trenta cinc anys després, es pot dir que la seva visió empresarial va ser un èxit..

La situació de la companyia de 1980 a 2015 ha canviat espectacularment. Una trajectòria marcada per una aposta clara per l'equip humà que actualment està format per més de 300 persones, pel desenvolupament constant de la mà dels nostres clients, per una orientació per la innovació i una política de reinversió permanent, potenciant així el creixement del projecte empresarial. Resultat de tot això, al llarg d'aquests 35 anys la facturació s'ha vist incrementada exponencialment, augmentant la seva capacitat productiva, la seva presència internacional i assumint el lideratge mundial en tecnologia de refino de coure, amb patents tecnològiques que s'han venut arreu del món.

Vicente Fisas deixa una companyia situada a les grans esferes empresarials del sector i preparada per assumir els reptes que presenta el mercat. Les 3 companyies de Les Masies de Voltregà van facturar aquest 2015 887.994,775€ amb 181.977 tones produides a nivell consolidat, amb més del 40% d'exportacions directes i un flux de caixa després d'impostos de 11.010.976 euros.

La figura del Sr. Fisas també ha estat clau per la creació de La Fundació La Farga, una fundació que dedica anualment més de 100.000 euros a beques per a estudis superiors, i que anualment disposa d'un pressupost de 250.000 euros.

I no podem oblidar-nos de la seva gran aportació en l'èxit de l'empresa familiar, havent creat un rigurós protocol familiar que regeix les normes de bon govern de la companyia i que actualment és referent del nostre país.

Vicente Fisas mor cristianament el passat diumenge 10 d'abril a Sant Joan de les Abadesses (Girona) rodejat de la seva esposa, els seus 12 fills i gendres/joves i els seus més de 30 néts i besnéts.

Avís Legal |  +34 938 504 100 | Colonia Lacambra, s/n  08508 Les Masies de Voltregà (Barcelona) Espanya | © 2018 La Farga.